۱۳۹۰ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

اگر تفنگی داشتم… اثر Diana Jones

گه من تفنگی داشتم
تو الان مرده بودی
یه گوله حروم قلبت شده بود
یکی هم پکونده بود اون مخت رو
اگه من تفنگی داشتم
جای انگشتامو از رو تمومِ ملحفه‌ ها برده بودم

برات هم تو دل این زمینهای غریب و سرد، یه چاله می‌کندن و
یه مشت هم خاک می‌پاچیدن رو گورت
تو رو چال می کردنت تو دل این زمینهای غریب و سرد
تا من امشب سرِ راحت به بالینم بگذارم…

اگه یک تفنگ می‌داشتم
هیچ کسی گریه و زاری نمی‌کرد
واسه مردن تو، هیچ آدمی افسوس نمی‌خورد
همونجا ولت می‌کردم با همون انگشتر نکبتی که تو دستته
دیگه حتی اسمت هم از خاطرم خط میزدم
همه چیز رو ول می‌کردم به امان کردگار

اگه یه تفنگ می‌داشتم
سر میذاشتم به بیابون
اگه یه تفنگ می‌داشتم
دل میدادم به دلِ جاده دور…

اگه من تفنگی داشتم
دل میدادم به دلِ جاده دور…

دیانا جونز، آهنگساز و خوانندۀ سبک کانتری آمریکایی است. او در کودکی توسط خانواده ای به فرزندی قبول شد. دیانا در نوجوانی خانواده را ترک گفت و با تلاش بسیار بر مشکلاتی که بر سر راه دخترکی نوجوان قرار داشت فائق آمد و در کالج سارا لورنس مشغول به تحصیل شد. در اواخر دهۀ 80 او خانوادۀ اصلی خود را در تنسی یافت. ارتباط او با ریشه های خانوادگی و به خصوص پدربزرگش او را به موسیقی محلی کوهستان نشینان شرق تنسی علاقمند کرد.

او در دهۀ نود پس از رهایی از یک حادثۀ تصادف، به کار موسیقی مقامی شرق آمریکا پرداخت و با تکیه بر صدای خاص خود و اشعار تغزل گونه اش، کارهایی برجسته خلق کرد. از او به عنوان “بهترین آهنگساز موسیقی محلی آمریکایی که مردم حتی اسمش را نشنیده اند” نام برده اند.

او با آلبوم “ My Remembrance of You “ در سال 2006 توجه فراوانی جلب کرد. دیانا به نواختن گیتار، ماندولین و ویلون توانا است و اکنون در نشویل زندگی می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر